Dela risk med rätt personer och minska dina försäkringskostnader
Försäkring handlar om att skydda sig mot det oförutsedda och skapa trygghet för individen genom att tillsammans med andra dela på risker och kostnader, om något oförutsett inträffar.
Vi kan alla ha otur och drabbas av skador någon gång, det är just därför vi som försäkringsbolag finns till.
Kostnaden för varje individ och försäkringspremien beror på de samlade skadekostnader som ett kollektiv av försäkringstagare har. Med andra ord är det mycket viktigt att dela denna risk med personer som inte har för mycket skador om du vill hålla nere dina försäkringskostnader. Annars kommer du också att drabbas och behöva betala en onödigt hög premie p.g.a. andra försäkringstagares skador. Vi vill tillsammans med våra kunder bygga ett sunt och stabilt försäkringskollektiv bestående av kunder som är aktsamma om sig själva och sina ägodelar och förstår fördelarna med att dela risk med likasinnade.
Hur lyckas vi då skapa ett kollektiv med kunder med låg olycks- och skadefrekvens?
Vår prissättning är anpassad för att attrahera och behålla aktsamma kunder och därigenom skapa de fördelar detta ger för varje enskild kund. Kunder som över tid har fler skador än vad som kan bedömas rimligt kommer att få större premiehöjningar än övriga kunder. Statistik visar nämligen att dessa kunder även fortsatt kommer att vara mer skadedrabbade än genomsnittet och det är därför rimligt att de bör betala en högre premie än övriga kunder.
Tryggt och stabilt
Som kund hos oss kan du känna dig trygg. Förutom att vi som försäkringsbolag verkar i en starkt reglerad och kontrollerad bransch – allt för att skapa trygghet för kunden – har vi ett återförsäkringsavtal med världens största återförsäkringsbolag, Munich Re, som även är en strategisk partner till oss. Läs mer om Munich Re.
Riktigt bra försäkringar
På frågan varför våra kunder har valt just oss som försäkringsbolag uppger majoriteten våra förmånliga villkor som ett av de främsta skälen. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra villkor och är alltid lyhörda för våra kunders synpunkter. Allt i syfte att göra våra villkor så attraktiva som möjligt. En stor andel av våra kunder har också förstått fördelarna med våra Superförsäkringar som vi erbjuder för bil, hem och villa. Väljer du en av dessa försäkringar så ingår ”extra allt”, dvs. alla de tillägg som du normalt behöver teckna separat. Detta ger dig som kund en extra trygghet.
Vi ger dig en personlig service
I dagens digitaliserade värld vill vi påstå att vi är annorlunda. I alla fall när det gäller personlig service. Vi har alltid värnat om och uppskattat det personliga mötet med våra kunder. Ringer du oss så svarar vi inom 20 sekunder. Du slipper omständliga knappval och du får direkt tala med någon av våra kunniga rådgivare eller skadereglerare. Vi förser dig gärna med direkta kontaktuppgifter till den rådgivare du varit i kontakt med, så att du kan nå oss på ett smidigt sätt. Det är nämligen viktigt för oss och våra kunder känner att det är lätt att komma i kontakt med oss. Läs gärna mer om vår syn på service här.
Egen skadereglering
Sedan starten har vi haft en egen skadereglering och vi strävar efter att ge våra skadedrabbade kunder en snabb, personlig och serviceinriktad skadereglering. Vi har ett nätverk av samarbetspartners över hela landet och reglerar över 1 000 skador per månad.
Nöjd-kund-garanti
För oss är det viktigt att du som kund är nöjd med oss som försäkringsbolag. Vi gör alltid vårt yttersta för att tillgodose våra kunders behov och hoppas du väljer att vara försäkrad hos oss länge. Men om du av något skäl skulle vilja säga upp din försäkring eller byta försäkringsbolag, kan du säga upp din försäkring när du vill. Kom dock ihåg att vi har en uppsägningstid på 30 dagar.