Om du inte är nöjd
Vår strävan är att alltid göra våra kunder nöjda. Men ibland kanske vi inte riktigt kommer överens. Om du inte är nöjd med ett beslut som vi har tagit räcker det oftast med ett telefonsamtal till handläggaren för att diskutera ditt försäkringsärende.
WaterCircles Klagomålsansvarig
Om du ändå inte skulle känna dig nöjd har du möjligheten att kontakta vår Klagomålsansvarig som kostnadsfritt tittar på ditt ärende igen. Enklast är att fylla i vårt formulär så kontaktar Klagomålsansvarig dig så snart som möjligt. Det går också bra att att mejla direkt till kundsynpunkter@watercircles.se.
Om vi trots detta ändå inte kan komma överens finns möjligheten för dig att vända dig till nedan angivna nämnder:
WaterCircles Prövningsnämnd
Skicka ett brev till adressen nedan om du vill överklaga vårt beslut och få ditt ärende omprövat.
WaterCircles Försäkring
Prövningsnämnden
Torshamnsgatan 35
164 40 Kista
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Som privatperson kan du alltid vända dig till Allmänna reklamationsnämnden om du inte är nöjd. Innan du vänder dig dit måste du helt eller delvis blivit nekad ersättning för din skada av oss.
Konsumenternas Försäkringsbyrå
Vill du ha rådgivning i frågor som rör försäkring eller skadereglering kan du kontakta Konsumenternas Försäkringsbyrå. Rådgivningen är kostnadsfri.
Allmän domstol
Du har alltid möjlighet att väcka talan mot oss vid allmän domstol.
Klagomål gällande din försäkring eller ditt skadebeslut
Om du skulle vara missnöjd med ett skadebeslut vi fattat eller något som rör din försäkring så vill vi gärna veta det. Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan.
”*” anger obligatoriska fält