Elin, Skadereglerare

Elin arbetade med försäljning i 14 år innan hon bestämde sig för att börja arbeta inom försäkringsbranschen. Under utbildningen till skadereglerare, kundtjänstmedarbetare och försäkringsförmedlare praktiserade Elin på WaterCircles där hon senare fick fast anställning på skadeavdelningen.

– Jag lockades av att arbeta på ett något mindre och lite mer familjärt bolag där man har större möjlighet att påverka och göra skillnad. Jag fastnade därför för WaterCircles. En bidragande anledning var också det arbete vi gör för miljön. Det känns bra att förhoppningsvis kunna inspirera andra att ta ansvar för miljön.

Sedan sex år tillbaka arbetar Elin med WaterCircles skadereglering och hjälper dagligen kunder som råkar ut för skador och olyckor. Kontakten med kunderna sker både via telefon, mejl och post. Hennes huvudsakliga ansvarsområden är hem-, villa- och olycksfallsskador. Därtill reglerar hon emellanåt en del bilskador.

– WaterCircles uppfyller mina önskemål, krav och behov på hur jag tycker att en arbetsplats ska vara. Det råder en god stämning med högt i tak och det är inspirerande att arbeta med så många härliga och kompetenta människor.

Elin tillägger att det personliga mötet alltid står i fokus, oavsett om det gäller kundkontakter eller kontakter med kollegor. Det är korta beslutsvägar, genuint och prestigelöst, vilket är viktigt för Elin.

– Målet med mitt jobb är att ge kunderna en snabb personlig återkoppling med tydliga och välgrundade besked. Det är viktigt för mig att kunderna upplever en trygghet i att vara försäkrade hos oss och att de är nöjda med vår skadehantering.